Saturday, May 19, 2007

“智慧家教经”

无意中看到了这一篇幅: “智慧家教经”,教女儿走出一路精彩(click to read full). 作者程志红谈她的家教成功史.现在的我也是在实行智慧家教.但是在beginning. 希望25年后我也会象程志红那样谈我的家教成功史.最重要的是我会说:"想起她的成长经历,我庆幸为女儿选对了一条成功的家教路。"

Last week  母亲节时,朋友 sent 了个sms 给我, 她说:"you are a great mom, your daugther sure will appreciate it." 我不敢说自己是 a great mom, but I try my best to gave her what i had before. I had a great mom.
现在自己当妈妈了,回想起自己的成长经历,很感谢妈妈的教育方法.从小妈妈就没宠我们,但她给了我们很大的自由&信任.记得小时候是个满kampung跑的丫头,抓鱼,放风筝,抓膀蟹,玩guli, gasing,.....再大些时,交朋友,学业,..爸妈都不过问(很骄傲, 从小没让爸妈操心,除了进了2次hospital :P)
现在对Ricci还是寸步不离,真希望也可以给Ricci这样的自由.自我安慰说:多几年吧,毕竟她现在才4岁:P
说真, 我们都曾经年少过.想想教孩子最好的方式就是给于自由&信任. The more you give, the more they will be great.
Another juice to add is show your love say I love you and big hug.

制造great child的formula (ic's 私人秘方;P)
Great Child = 自由+信任/支持+爱的表示-责骂-管制
Ricci-Mom's class room :P
Ricci can write the ABC very well. Know the colors and write the spelling too. But, that was learned from kindy, i just let her to practice :D

No comments:

一起渡过的日子.....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ricci's 大脚印

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Jean's 小脚印

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lison's 小小脚印

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers